Startsida Villkor FAQ

Problem med nedladdning?

Jag beställde en produkt men jag får inget meddelande till telefonen

Telefonens datum och klocktid är felinställda.Tjänstemeddelandena har viss giltighetstid och telefonen avvisar automatiskt meddelanden som mottagits utanför denna giltighetstid. Problemet berör främst Motorola- och Sony Ericsson-modeller.

Är mottagningen av tjänstemeddelanden tillåten/påkopplad i din telefons inställningar? Till exempel hos en del av Samsungs telefoner bör dessa kopplas på enligt följande: Öppna meny 7 Nöjen -> WAP Browser -> 7 Push-meddelanden -> Inställning -> välj Alltid.

Samsung SGH-X460 tjänstemeddelandeproblem På grund av ett fel i programversion X460XBEB3 klarar en del av SGH-X460-telefonerna inte av att motta tjänstemeddelanden, utan telefonen kan börja stänga sig av och på då den försöker motta meddelandet. Du kan kontrollera programversionen genom att skriva in *#1234# då telefonen är i basläge. Det rekommenderas att telefonen uppdateras innan en produkt beställs.

Har du av misstag förkastat ett meddelande? Till exempel varnar en del Siemens-modeller om inkommande servermeddelande. Om detta meddelande förkastas kan inte den beställda produkten laddas ned.

Några telefonmodeller meddelar inte då ett tjänstemeddelande mottagits. Användaren måste då själv kontrollera om meddelandet anlänt. Till exempel Sony Ericssons P800- ja P900-modeller meddelar inte då ett tjänstemeddelande anlänt.

Du letar efter tjänstemeddelandet på fel ställe. Till exempel kräver vissa Nokia-modeller att man väljer Tjänsteinkorg ur Tjänster-menyn. I vissa modeller anländer tjänstemeddelandena däremot till samma inkorg som vanliga SMS.

Du använder prepaid-abonnemang Alla prepaid-abonnemang tillåter inte beställning av avgiftsbelagda tjänster. Be din opearatör om tilläggsuppgifter.

Saldot i ditt prepaid-abonnemang är nästan slut. Om du använder ett prepaid-abonnemang och dess saldo är antingen slut eller nästan slut, kommer returmeddelandena inte fram.

Operatören stöds ej. Kontrollera operatörslistan som du hittar under tjänsternas beställningsinstruktioner.

Abonnemanget har saldogräns. Om du har ont om saldo kan du inte använda avgiftsbelagda tjänster.

Abonnemanget innehåller begränsningar av tjänster. Innehavaren av abonnemanget har möjligen begränsat användningen av tjänster.

Skrev du telefonnumret rätt? Kontrollera telefonnumret.

Jag beställde en produkt men hämtningen misslyckades

Om du beställt en produkt som förutsätter WAP-förbindelse men som du inte av någon anledning klarar av att hämta, gör enligt följande:

Kontrollera att telefonens WAP-inställningar fungerar. Prova t.ex. om din operatörs startsida fungerar. Om förbindelsen till sidan inte lyckas, ligger felet i WAP-inställningarna eller nätet. Vänta i så fall en stund och upprepa beställningen genom att använda samma bokmärke som du mottagit tidigare.

Om du inte tidigare lyckats med att beställa en produkt via WAP, försäkra dig om att du beställt WAP-inställningarna. Det är även möjligt att WAP-inställningarna beställts, men att de inte tagits ibruk eller installerats fel. Ta i så fall kontakt med din operatör och kontrollera WAP-inställningarna.

Om WAP-förbindelsen fungerar i övrigt (dvs. du kommer åt t.ex. operatörens startsida), beror avbrottet antagligen på en tillfällig störning. I allmänhet hjälper det att stänga av telefonen och/eller prova igen om en stund.

Jag beställde en produkt men tjänsten/produkten är felaktig

Den mottagna ringsignalen motsvarar inte ringsignalen i ljudprovet. Alla ringsignaler är producerade på basen av kända kompositörers verk. På grund av olikheter i telefoners ljudåtergivningsförmåga låter ringsignalen nödvändigtvis inte lika som ljudprovet i alla telefonmodeller. På grund av teknologiska olikheter telefoner emellan kan skillnaden i vissa fall framhävas ännu mer i modeller som stöder polyfoniska ringsignaler och Truetones. Ringsignalen i ljudprovet räcker även c.a. 30 sekunder, vilket inte alla modeller kan återge. På grund av detta återger t.ex. Samsung- och Simens-modeller en kortare version av signalen.

Felmeddelande vid hämtning av produkt: Okänt filformat. En del Samsung- och Siemens-modeller kan endast ladda ned Truetone-ringsignaler som är högst 30 kBit. Då filen överskrider denna storlek meddelar telefonen om detta med ovannämnda felmeddelande.

Spelens förenlighet i nästan likadana modeller (t.ex. modell 6230 och 6230i). Det finns endast spelversioner till de modeller som finns nämnda i listan med telefonmodeller. Nyare och sk. i-modeller stöds nödvändigtvis inte t.ex. på grund av avvikande resolution på skärmen. Kontrollera alltid noggrant spelens förenlighet med din telefon innan beställning.

Kontakta oss

Kontakta oss om du har några frågor som du inte hittar på den här sidan.

Namn
Epost
Meddelande
Information om Cookies Om SMSkungen